I XERACIÓN

  • Lino Piñón Muíños. Natural do concello de Cotobade (Pontevedra). Comerciante.
    Casou con Olivia Carmen Cuiñas Piñón. Natural de Brasil. Filla de Daniel Cuiñas e Amalia Piñón, galegos. Tiveron por filla a:

II XERACIÓN

  • Nélida Piñón. Nada en Vila Isabel (Río de Xaneiro, Brasil) o 3 de maio de 1937- Premio Príncipe de Asturias das Letras 2005.

Fragmento do discurso que ofreceu ao público presente en Oviedo durante a entrega do premio Príncipe de Asturias de las Letras 2005:
“Procedo do Brasil e reverencio a majestade da língua portuguesa. Neste idioma saúdo Deus e os homens. Minha ladaínha diária é celebrar as lendas da minha casa galega, do meu país, de toda a terra que aspiro a conhecer (...). Mas, como escritora brasileira, cheiro a brisa da mata e do mar, os códigos da minha identidade. Nada, em mim, apaga o caminho de volta ao lar brasileiro. Aprendi, menina ainda, em certo dia chuvoso de novembro, no porto de Vigo, a amar Espanha, pátria da minha gênese. Daqui, minha grei galega, oriunda de Cotobade, deitou raízes profundas no Brasil. Um país que me deu meus pais, Lino e Carmen, a família, os amigos, as instâncias amorosas, a língua lusa, os nossos escritores, os anônimos que me abraçam de forma desprendida"

FONTES

  • http://www.biblio.com.br/conteudo/biografias/nelidapinon.htm
  • http://pt.wikipedia.org/wiki/N%C3%A9lida_Pi%C3%B1on
  • http://actualidad.terra.es/cultura/articulo/nelida_pinon_voz_espanola_literatura_353040.htm
  • http://www.fundacionprincipedeasturias.org/esp/premios/galardones/galardonados/discursos/discursooriginal808.html